sunnuntai 29. maaliskuuta 2009

Fototriss : En Stad. Mikä kaupunki ?

Den här staden ligger i Europa. I bilden ser du en av de många torg, plats som finns i den här stad. Denna vacker stad är LANDETS 3. STÖRSTA stad med ca. 800 000 invånare !!!


Mikä on tämä kaunis kaupunki nimeltään ????? Tämä kaunpunki on MAAN 3. SUURIN.

Här ser du stadsvapen ! Känner du Fotsbollsslaget av denna stad ???Fotbollsslaget har samma symbol som staden har.
Entä tunnetko tämän kaupungin JALKAPALLOJOUKKUEEN ???? Vinkki on vaakunassa !

Arena för OXKAMP finns där och denna gammal och vacker TÅGSTATION också !!!!

Ja missähän maassa on HÄRKÄTAISTELUA ja on siellä juna-asemakin !!!? :)
Jag skall berätta namnet på staden senare men nu ska du GISSA VAD STADEN HETER !
mera bilder om städer hittar du i http://fototriss.blogspot.com/


15 kommenttia:

  1. Jättefina Spanien-bilder! Men jag känner inte igen mig så det blir ingen gissning. :)

    VastaaPoista
  2. YES !!! Bra Irrhönan VALENCIA IT IS !!!!!

    VastaaPoista
  3. Jag kunde bara komma fram till Spanien, vackert så.

    VastaaPoista
  4. Svårt, men nu ser jag här att det är Valencia. Gillade första bilden/Lis

    VastaaPoista
  5. Det var klurigt, kom till Spanien - men inte längre :)

    VastaaPoista
  6. Gissade på nånstans i Spanien, men kunde inte.....men jag såg i kommentaren att det var Valencia! Vackert. /Anette

    VastaaPoista
  7. Åbo gissar jag, men jag vet inte vilken stad som är den tredje största. /Amanda

    VastaaPoista
  8. Läste svaret.. *ler*.. men skulle gissat italien jag också men staden ROm.. ha det gott..

    VastaaPoista
  9. mmm...där är så fantastiskt härligt och dina bilder så vackra!
    Ha en skön kväll!

    VastaaPoista
  10. Ingen aning!!! Men jag gillar färgerna i första kortet!!

    VastaaPoista
  11. Terve Nukke.
    Kul att se dig igen.
    Ingen hejjare på fotboll då, men antingen Madrid eller Valencia säger jag...
    För Spanien är det...

    Hoppas det är bra hos dig därborta i vårt östra grannland.

    Sitter och hostar och snuffsar så jag blir galen...

    får önska dig en fortsatt go kväll vännen.
    Kram Synnen.

    VastaaPoista
  12. Valencia hade jag aldrig klarat. Jag var i Italien och Rom istället. Jag gillar den första bilden, vilka härligt färgglada hus :)

    VastaaPoista
  13. Innan jag börja läsa alla dina kommentarer googlade jag på "fladdermus symbol i fotboll" och Valencia kom upp. Kul, för sen såg jag vad alla hade skrivit för stad i dina kommentarer och ännu en gång tackade jag google för att det finns

    VastaaPoista
  14. Vackert!!!
    Ser svaret =)
    Men jag hade inte kunnat gissa!!!
    =)

    VastaaPoista