sunnuntai 22. maaliskuuta 2009

Fototriss : KRAFT. luonnonvoimia

Jag valde NATURSKRAFTER till Fototriss på den här gången. SOLEN får mera kraft på våren och den brukar skina strålande hela sommaren (om det inte regnar bara) ända till hösten då vädret blir mörkare igen. Mera Fototrissbilder hittar du i http://fototriss.blogspot.com/


AURINGON VOIMA on suuri luonnossa ja ihmisessä



Det är svårt att få VINDENS kraft i bilden men här kör den vågorna mot stranden. Vid havet brukar det blåsa alltid, blåsa friska vindar.


TUULEN voimaa on vaikea kahlita kuvaan. Rannalla tuulee aina. Tuuli saa aallot aikaan.

ELDEN har mycket kraft i sig. Den kan hjälpa människan genom att koka eller värma men om man inte kan behärska den så förstör den allt som kommer på den väg. ELDEN är vildast av alla naturskrafterna.

TULEN voima on villi ja hallitsemattomana vaarallinen. Tuli lämmittää ja sillä voi valmistaa ruokaa eli se on hyödyllinen hallittuna.

9 kommenttia:

  1. Havet och elden får min röst idag kan inte välja. Ha det bra

    VastaaPoista
  2. Din första bild på solen, får min röst idag.
    Ha det gott // Nettan

    VastaaPoista
  3. Din första bild blir min favorit här hos dig!
    Ha en riktigt skön söndag! Kramis

    VastaaPoista
  4. Verkligen fin tolkning och fina bilder. Solen blir favoriten :-)

    VastaaPoista
  5. Solkraft är härlig och den får gärna komma fram igen, solen! Den blir min favorit också. /Anette

    VastaaPoista
  6. Vilka maffiga krafter du visar!
    Skön tolkning.

    VastaaPoista
  7. Spännande, elden representerad för första gången! En riktig kraft!
    Blir min favorit!!

    VastaaPoista
  8. Hej din bold på solen är så vacker. din tolkning av kraft och naturkraft är bra. /Amanda

    VastaaPoista