sunnuntai 3. toukokuuta 2009

Fototriss :SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG. tällaselt täälä näyttää.

Byvägen till Kyrkoby-Kälviä. Åkrarna har plöjats med plog * Kevättä ja kynnettyjä peltoja kylätien varrella.
mera FOTOTRISS-bilder hittar du i http://fototriss.blogspot.com/

En gränd av trä längs byvägen. * Eräs koivukuja.

Vår bybutiken reklamerar Muminprodukter : Köpa någonting så kan du köpa Muminprodukter till halva priset (sucka........)
* Muumijuttuja yrittääpi kyläkauppa puoleen hintaan tarjota (huokaus.......)


15 kommenttia:

  1. Hej Nukke. Du verkar bo lite nordligt. Fina vårbilder är det. Jag antar att ni nu har börjat på den där perioden med ljust nästan hela dygnet. Bild 2 är min favorit

    VastaaPoista
  2. Jag ser att våren inte kommit lika långt hos er. Jag gillar bilden i mitten mest:)

    VastaaPoista
  3. Mittenbilden är min favorit...gillar skogen....ha en bra söndag

    VastaaPoista
  4. Din mittersta bild är min favorit här hos dig idag!
    Ha en skön söndag! Kramis

    VastaaPoista
  5. Du får njuta av våra bilder och längta tills dess det kommer till dig;-))
    I dina bilder har du fått ett sådant härligt ljus!Håller med övriga att mittenbilden är något alldeles extra - blir så nyfiken på vart vägen leder♥

    VastaaPoista
  6. Vilka fina bilder du visar. Din vår har inte kommit lika långt som oss. Kul att se hur långt våren har kommit genom Norden! Ha en skön söndag!

    VastaaPoista
  7. Fina vårbilder hos dig. Mittenbilden får min röst. Ser så härligt ut.

    VastaaPoista
  8. Det ser ut som om våren snart kommer till dig. Du har alla vackra blommor kvar, men det går rasande fort. Sommaren kommer nästan på samma gång. Vacker väg med de höga träden på båda sidorna. Fina foton. /Amanda

    VastaaPoista
  9. Vilken härlig grusväg :-) Inte så mycket grönt ännu... Våren har ännu sin stund. Badlakan med "Muminkaraktär" vore inte dumt... Får kanske ta en repa förbi och köpa lite handdukar ihop med annat ;-)
    Jag väljer ditt första foto, gillar byvägen. Var det fikat som lockade, när du tittade förbi min triss?

    VastaaPoista
  10. Mittenbilden blir nog allt min favorit

    VastaaPoista
  11. Den sista biolden är härligt glad!

    VastaaPoista
  12. Hej!

    Träallén är så vacker. Vad kul att se hur ni har det uppe hos dej i dag.

    Må gott, önskar Irene

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    VastaaPoista
  13. Fint ni har där ute vid landsvägen! Hur långt norrut är detta? Tack för kommentar på min sida.

    VastaaPoista
  14. Härliga vårbilder, vi ligger ganska lika när det gäller våren =)

    VastaaPoista
  15. Det ser fortfarande lite vintrigt ut även om solen skiner. Jag gillar den översta bilden med vägen som försvinner i fjärran.

    VastaaPoista