sunnuntai 31. toukokuuta 2009

Fototriss : TRYGGT/KÄRT/VARMT turvallista-rakasta-lämmintä

TRYGGT : Barndomshemmet och gården rund den ger trygga minnen.....

* Lapsuudenkoti tuo mieleen paljon muistoja ja tuntuu vieläkin turvalliselta paikalta.


KÄRT : ....och det är tryggt att ha sin egen bostad. Familjen ger trygghet och är mycket kär för mig. Julen är kärt, kanske kärast tid under åren, då hela familjen är tillsammans igen.

* Myös oma asunto luo turvallisuutta ja perhe. Tutut, rakkaat läheiset. Ja joulu on rakkain vuodenaikani, koska silloin perhe on koossa taas kerran.


VARMT : Varm katt i varmt solsken. Då vet man att det är äntligen sommar. Mera bilder i temat hittar du i http://fototriss.blogspot.com/

* Lämmin kissa lämpimässä kevätauringossa. Siitä tietää, että kesä on tullut !

8 kommenttia:

  1. Fin tolkning av temat. Det här temat blir gärna för personligt, men du har lyckats bra. Jag tänkte också ta foton på min katt på ordet varmt, men det blev elden.

    VastaaPoista
  2. En härlig fototriss där bild nummer ett blir min favorit!
    Ha en skön kväll! Kram

    VastaaPoista
  3. Hej!

    Finstämd triss.

    Må gott, önskar Irene

    VastaaPoista
  4. Mycket trevlig Triss du bjuder på! Varm och kärleksfull! Snyggt jobbat!

    /Eva

    VastaaPoista
  5. En vacker triss med stämningsfulla bilder, för mig är nr 1 de bästa. Ha en bra vecka. /Lasse

    VastaaPoista
  6. Vilken fin triss med ett oerhört vackiert barndomshem.

    VastaaPoista
  7. Visst är familjen tryggheten.. gillar din triss och den där gården hade då jag inte haft något emot:-) Ha de/Pialotta

    VastaaPoista
  8. Jag gillar dina tolkningar av veckans tema. Bilden på barndomshemmet är väldigt fin.

    VastaaPoista