lauantai 2. huhtikuuta 2011

ALSO Photo Friday : RIDE. ajelu, kyyti. Fototriss : SEGER/VINST att leva i Norden ! Onni asua Pohjolassa ! I LOVE my Hometown !


The Road is open. Towards Kokkola. City.......more pics about ride in http://www.photofriday.com/challenges.php
Jag har n ä s t a n  vunnit kampen mot sjuka SI- leden så att jag nu kan sitta i bilen och det gör inte så ont. Var så glad för jag slapp på åktur till staden och fick se något annat.

* Jes ! selkä ja SI-nivel voivat jo paremmin niin että pystyin lähteä auton kyytiin  kylille.

Jag älskar min hemstad fast den är trång och liten. Naturen är så närä. Jag bor på landet och där är så grönt och vackert på sommaren. Så jag tycker verkligen att DET ÄR LOTTOVINST ATT FÖDAS I NORDEN

* Onni on kotikaupunki ja se että voi asua Pohjolassa. Ahdas pikkukaupunki mutta maaseutu niin lähellä sitä.


* Kotiseuturakkaus voittaa kaiken ahtauden, epämukavuuden sillä täällä on juuret, ystävät ja suku (pakko kait olla onnellinen siitäkin)

Jag älskar min hemstad Karleby därför att den är så liten och här finns alla mina bekanta o vänner, o släkten också borde man väll säga.  ..... mera seger bilder i http://fototriss.blogspot.com/

.....men nu är det bara så att 3 bilder räcker inte :



Och stadens historia är intressant och du hittar delar om den bakom hörnet. Bara du öpnar ögonen o öronen och lysnar eller tar reda på det, läser om det.

* Historia tulee vastaan joka kadunkulmasta jos vain pitää silmät auki.



Gamla Stan är idyllisk fast trång särskilt på vintertiden.


* Vanhakaupunki on kaunis, idyllinen vaikka talvella siellä liikkuminen on hankalaa kinosten takia.




Trångt också mitt i stan ( och gågatan är inte så lyckat med alla sina annläggningar)



* Keskikaupungin rakennelmat ovat epäonnistuneet sillä ne ahtauttavat keskustan.


* mutta tämä on koti;tuttu ja turvallinen.

Jag känns SEGERRIK att få leva just här och att få leva i Norden.

Och sen en sak :
TACK ! att jag fick vara med i Fototriss tävlingen !!!!!!!!

och TACK att så många besökte min blog då !

* Olen niin onnellinen kun sain olla mukana Fototriss kuvahaasteessa ja tässä kiitokset blogissa vierailleille !




11 kommenttia:

  1. Grattis och tack för kommentaren hos mig.

    VastaaPoista
  2. Fin din hemstad är!
    Bra tolkning och skönt att du är bättre i leden!

    VastaaPoista
  3. Visst är det så, vi har dragit en vinstlott som fick födas i Norden! Vackert och välmående (relativt i alla fall). Gamla stan ser verkligen mysig ut.
    Ha en skön söndag!

    VastaaPoista
  4. Tack för gillandet och läckra stadsmiiljöbilder

    VastaaPoista
  5. Fina foton och en bra beskrivning av din stad. Dessutom en härlig livsinställning.
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    VastaaPoista
  6. Vad roligt att se bilder från Vasa! Min mammas hemstad och där mormor bodde i många år innan hon flyttade tillbaka till Åbo. Där jag varit många gånger som liten. Välkommen till Fototrissen!

    VastaaPoista
  7. Ja vi har många dragit en vinstlott att födas och bo här i Norden. Fina bilder till en fin och tänkvärd tolkning.

    VastaaPoista
  8. Din hemstad är min födelsestad! Besöker den så ofta jag kan och tycker den är mycket trivsam.

    VastaaPoista
  9. Jo men visst är det fint när man gillar och tar vara på sin hemort.. gillar oxså min och speciellt att få lyckan att bli född i ett land utan en massa katastrofer o annat grejs. Skön o fin stad du bor i:)

    VastaaPoista
  10. Du tolkar temat på ett fint sätt Nukke! Kan bara hålla med, vi är vinnare här uppe i Norden. :-) Kul att du var bland de tio finalisterna sist. Som du vet hyllar jag min "hemstad" Stockholm ganska mycket. ;-)
    Fast i denna triss blev det lite annat.
    Hoppas våren fortsätter smälta bort snön och att du får fortsätta må bra.

    VastaaPoista
  11. Strålande triss, bra berättelse å!

    VastaaPoista