lauantai 3. syyskuuta 2011

ALSO PHOTO FRIDAY : NEAR : Local Food Mushrooms :) lähellä.Fototriss : SKYLTAR ( på upptäcktsfärd i svamskogen)


What's more near than local food alias mushrooms ? ........more near things in http://www.photofriday.com/challenges.php   and if mushrooms had signs, they would be much easyer to find



- isohapero.  De borde växa med skyltar så skulle livet vara lite lättare (...men kanske inte så spännande...


- känsätuhkelo   (i den här namn på finska finns både valk och aska för att beskriva svampen :)


- kuusilahokka ( i den här namn finns gran och röta för att beskriva vilken slags svamp den är :)
Bakom stenmuren var den här liten förtrollad svampskogen med många olika slags svampar. Stenmuren och flera bilder om skogen finns här nedan.  Ha så trevlig, solig söndag alla !!!!!!

.....mera skyltar i http://fototriss.blogspot.com/



......bakom stenmuren lilla skogen....

.....med massor av olika svampar.....















8 kommenttia:

  1. HM. Intressant tolkning. En blogg om saknaden av just skyltar... Personligen hade jag uppskattat dessa skyltar :-)

    VastaaPoista
  2. Hihi, kreativ triss. Jag skulle också vilja att det stod skyltar bredvid svamparna i skogen. Helst stora blinkande så att man hittade svamparna först... ;)

    VastaaPoista
  3. Ja vad bra om det stod skyltar vid svamparna, då kanske man vågade plocka dem :)

    VastaaPoista
  4. Kul tolkning! Jag är väldigt feg när det gäller att plocka svamp så jag hade verkligen uppskattat om naturen kunde skylta lite bättre. :-) Ser ut som om du har legat på magen och fotat alla svampar och det blev riktigt bra bilder!

    VastaaPoista
  5. JA tänk så enkelt det hade varit om moder natur kunnat med att skylta upp sina svampar där ute i skogen!!!!!

    VastaaPoista
  6. Jag är ingen svampexpert och vågar inte plocka något annat än sådant jag känner igen = kantareller (enklare att köpa i affären). Kanhända låter reklam bättre på engelska, men jag tycker ändå man ska anstränga sig för att hitta på något ännu bättre på svenska, eller finska (som jag tror är ett uttrycksfullt språk).

    VastaaPoista
  7. Svamparna borde värkligen ha haft skyltar. Jag tycker det är jättesvårt att se skilnad... ;-)

    VastaaPoista
  8. Jag har noll koll på vad svampar heter, men fina bilder vart det för dig :)

    VastaaPoista